Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan Telegrambureauet (”vi” eller ”os”) behandler dine personoplysninger i forbindelse med markedsføring, levering af vores ydelse og sikkerhed, samt brug af vores website.
Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger er:
Telegrambureauet ApS
CVR-nr. 41696478
Frydensvej 1
DK-2690 Karlslunde
Hvis du har spørgsmål vedrørende vores behandling af dine personoplysninger, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon +45 2818 3778 eller info@telegrambureauet.dk.
Nedenfor har vi redegjort for til hvilke formål, at vi behandler personoplysninger.
Vi benytter personoplysninger i forbindelse med markedsføringsmæssige tiltag, herunder for at kunne målrette vores kommunikation til dig på baggrund af dine interesse- og fokusområder samt sende dig relevant markedsføring i form af blandt andet nyhedsbreve.
Hertil behandler vi udelukkende almindelige personoplysninger herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer og eventuelt tilknyttet virksomhed samt adresse.
De personoplysninger, som vi anvender, stammer fra dig selv eller indhentes fra offentligt tilgængelige kilder, særligt digitale telefonbøger og andre online kilder, som eksempelvis sociale medier. Oplysningerne kan også indhentes via brug af vores website.
Det retlige grundlag for at behandle oplysningerne er interesseafvejningsreglen (artikel 6.1.f). De legitime interesser vi forfølger er vores interesse i at målrette det materiale vi udsender mod målgrupper, som ud fra statistiske betragtninger anses for særligt relevante i forhold til aftagelse af vores ydelser, vores interesse i at vurdere om du rent faktisk er i målgruppen for vores ydelser og vores interesse i at komme i dialog med potentielle kunder med henblik på indgåelse af aftale om aftagelse af vores ydelser.
Vi kan videregive dine personoplysninger til leverandører og forhandlere, herunder IT-leverandører og support, som vi samarbejder med for at assistere vores virksomhed.
Vi vil opbevare dine personoplysninger så længe det er nødvendigt til de formål, der er nævnt. Har du tilmeldt dig et nyhedsbrev eller lignende, gemmer vi dine personoplysninger, så længe du ønsker at modtage materiale fra os og i to år derefter. Har vi indsamlet offentlig tilgængelig information om dig, for at kunne gennemføre markedsføringsmæssige tiltag, gemmer vi materiale om dig, så længe det pågældende tiltag er i gang og to år derefter. Hvis du anmoder os om ikke at kontakte dig igen, opbevarer vi oplysning herom indtil du ikke længere ønsker at vi afstår fra at kontakte dig, eller til du falder uden for vores målgruppe og vi allerede af den årsag ikke vil kontakte dig. Vi opbevarer i så fald alene de oplysninger, der er nødvendige for at sikre, at vi ikke kontakter dig igen.
I forbindelse med levering af vores ydelser, benytter vi dine personoplysningerne til at kommunikere med dig, med henblik på rådgivning om og formidling af dine kommunikationsbehov, som du har anmodet om.
Vi behandler en række almindelige personoplysninger om dig, herunder kontaktoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, og oplysninger om, hvor du er ansat samt din stilling.
De personoplysninger, som vi anvender, stammer fra dig selv eller indhentes fra offentligt tilgængelige kilder, særligt digitale telefonbøger og andre online kilder, som eksempelvis sociale medier. Oplysningerne kan også indhentes via brug af vores website - se nærmere herom i afsnit 3.3. Brug af vores website.
Vi behandler dine almindelige personoplysninger på grundlag af artikel 6.1.a i persondataforordningen (samtykke) og artikel 6.1.b, da behandlingen er nødvendig for at indgå eller opfylde aftalen, samt artikel 6.1.c hvor behandlingen er nødvendig for at vi kan overholde retlige forpligtelser i forhold til indberetning og dokumentation overfor offentlige myndigheder.
Behandling af dine følsomme oplysninger sker på baggrund af artikel 6.1.a og 9.2.a, hvor du har givet samtykke til behandlingen og artikel 6.1.f og 9.2.f, hvor behandlingen er nødvendig for retskrav kan fastlægges, gøre gældende og forsvares.
Vi kan videregive dine personoplysninger til leverandører og forhandlere, herunder IT-leverandører, support, som vi samarbejder med for at assistere vores virksomhed.
Vi opbevarer dine personoplysninger så længe, det er nødvendigt for det eller de formål, hvortil oplysningerne er indsamlet. Som udgangspunkt vil dette være så længe vi har en aftale om at levere rådgivning og andre ydelser til dig og i fem kalenderår efter vores aftale med dig er ophørt.
Hvis du logger på selvbetjeningen på vores hjemmeside, gemmer vi oplysninger om din identitet i en cookie, der slettes igen, når du logger ud og lukker browseren.
Cookien er nødvendig for, at hjemmesiden kan fungere og indeholder en kode, der identificerer dig overfor vores system, således at vi er i stand til at vise dig oplysninger om dine ydelser hos os og give dig mulighed for at bevæge dig rundt mellem dine forskellige ydelser uden at skulle logge ind igen.
Det retlige grundlag for at behandle denne oplysning er artikel 6.1.b, da behandlingen er nødvendig for at vi kan tilbyde dig vore selvbetjeningsløsning som led i vores aftale.
Cookien - og dermed oplysningen - slettes, når du logger ud og lukker browseren.
Oplysningerne overføres ikke til lande uden for EU/EØS. Oplysningerne kan overlades til eksterne leverandører, herunder databehandlere, som bistår Telegrambureauet med levering af de aftalte ydelser.
De oplysninger, vi behandler om dig er nødvendige for, at vi kan levere en fagligt forsvarlig og korrekt rådgivning til dig. Det er frivilligt, om du giver os oplysningerne; men hvis du ikke giver os korrekte og fyldestgørende oplysninger, kan det være til hinder for, at vi kan levere den aftalte ydelse.
Du har følgende rettigheder:
Der kan være betingelser eller begrænsninger til disse rettigheder. Det er derfor ikke sikkert, at du f.eks. har ret til dataportabilitet i det konkrete tilfælde - dette afhænger af de konkrete omstændigheder i forbindelse med behandlingsaktiviteterne.
Sidst opdateret den 13. marts 2021